Tvärvetenskaplig forskning för att stärka fältet pedagogiskt arbete
DOI:
https://doi.org/10.3384/ecp202.1Referenser
Archer, L., DeWitt, J., Osborne, J., Dillon, J., Willis, B., & Wong, B. (2013). ‘Not girly, not sexy, not glamorous’: Primary school girls’ and parents’ constructions of science aspirations. Pedagogy, Culture & Society, 21(1), 171-194.
Elvstrand, H. & Lago, L. (2022). Elevers delaktighet: Ett sätt att utmana och utveckla aktionsforskning i skolan? Forskning og Forandring, Special issue: Marginaliserede former for viden og forandring, 5(1), 25–45. https://doi.org/10.23865/fof.v5.3746
Erixon.,PO., Bylund, A., & Cromdal, J. (2021). Ämnet som blev. Rapporter från den fjärde nationella konferensen i pedagogiskt arbete. Tilde Skriftserie Umeå universitet, 3, 3-10
Skolverket. (2016). Läroplan för grundskolan samt förskoleklassen och fritidshemmet. Skolverket.
Utbildningsdepartmentet. (2025) https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/02/barnen-i-forskolan-ska-motas-av-fler-bocker-och-farre-skarmar/
Downloads
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens

Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell-licens.